Terbaik sepanjang zaman

kok dilipek sobosa kuku, kok dibontang sobosa alam,
kok hanyut dipinteh, kok tonggolam disolam,
kok datang biar nampak muko, kok poie biar nampak belakang,
kok jauh diimbau, kok dokek digamit,
seuntai salam, sejambak kato,
selamat meluncur, pembaco sumo.

Jumaat, 21 Disember 2012

[Tampin Stories] Bayar Bil dengan mesin cash deposit TMNET

haha, dah lamo bona tak nulih ni, da tatau da nak buek ayat pembukaan camno, camni pon buleyh la yo? haha

Pagi ni, den tolong omak den poie bayar bil. sobolom bayar bil tu, den poie anta dulu KOKO MINDA PLUS kek customer abah den, kek Taman Baiduri, Kuala Ina. lopeih tu den pon poie la TMpoint Tampin. Omak den koba kalau bayar kek tmpoint laei sonang daghi pejabek pos. lagipun pejabek pos ni ghamai oghang. jadi den poie la situ.

Bilo den masuk yo dalam TMpoint, akak yang kek kaunter penyambut tetamu tu tanyo den nak buek urusan apo? Den pon koba la den nak bayar bil. bilo da cemtu, akak tu pon koba den kono bayar bil kek mesin. tocongang la den nengok ada mesin cash deposit tercacak kek topi pintu masuk tadi. lopeih tu akak tu pon koba dio nak tolong kiro bil den.

Mesin cash deposit ni, tak boleh terima duit singgit ngan syiling. jadi kono la bayar ikot cukup2. bilo akak tu da tolong kiro bil yang omak den suruh bayar tu, sumo eyh seratuih semilan puluh ringgit semilan puluh sen (RM 190.95). jadi, camno nak bayar eyh? akak tu pon cadang an suapyo den tak payah bayar lagi 95 sen untuk bil TNB. den pon ikot kan yo la. takkan TNB nak potong api umah sobab tak bayar 95 sen? hahaha. akak ni jugak tolong tuka an duit kocik untuk den.

den pon beratur la kat mesin tu. ada la sorg acik jaga ni, jadi instructor kek mesin ni. dio pon tolong tunjuk camno nak guno mesin ni dan tolong baco no akaun bil-bil den. bagus btol acik jaga ni. huhu. tapi sobona eyh sonang yo nak guno mesin TMpoint ni. best plak dapat guno mesin ni.

kalo ikut an cakap akak kaunter tu tadi, mesin cash deposit akan diguno soponoh eyh tahun dopan, mula dari bulan ni la. lopeih ni, nak bayar kono la bawak duit cukup2 maso nak bayar bil. huhuhu.

Tiada ulasan:

Peluncur Professional

sapolah den ni....

Foto saya
given name is FAARIS, nicknamed hubahuba on the net. nama diberi ialah FAARIS. di internet saya lebih senang dikenali sebagai HUBAHUBA.