Catatan

Tunjukkan catatan dari Jun, 2010

Alahai Omak kawenkan eden [Part 1]

Imej
Ponah tak dongar lagu Alah Emak kahwinkan Aku oleh XPDC?

Ah, tu la tajuk entri[n3] kali ni...

Jadi, dah bosa panjang ni, bab kawen2 ni da tak buleyh lari dah.

[Cuti-cuti luar nogori] Yeop Kahwin! Kulim + Sungai Besar [Part 2]

Lopeih solosai kenduri kek umah pengantin perempuan, macam biasolah, kenduri kahwin rumah pengantin lelaki lah pulak. Kenduri berlangsung pado 5 Jun 2010, kek Sungai Besar, Selangor.

Kali ini, den bertolak dari kolej den pulak. 4 Jun, den bertolak dari kolej ko Seremban lopeih solat jumaat. Punyolah sebok hari tu, nak dapek teksi dari kolej ko stesen KTM pon payah. Setelah stongah jam menunggu, dapek jugak den sewo sebuah. Tambang untuk sebuah teksi, RM8, tapi den dah berkongsi dengan sorang brader ni, jadi tinggal RM 4 yo lah. Dari KTM Batang Benar nak ko Seremban amik maso stongah jam laie. Pkol 3.45 potang baru la den sampai kek KTM Seremban. Adik den dah lamo tunggu den. Dio dari Tanjung Malim, nek KTM jugak ko Seremban. Den tak makan laie, jadi den ajak la adik den poie makan kek Seremban Parade, seberang dari KTM.

[Cuti-cuti luar nogori]Yeop Kahwin! Kulim + Sungai Besar [Part 1]

Setelah berbulan-bulan menghitung hari, akhir eyh sepupu sulong bolah omak den, anak pertamo kepado Mak Long, selamat diijab kabulkan pado 29 Mei 2010 yang lopeyh. Jadi, den nak cito la macam mano den poie ko Kulim dan Sungai Besar, meraikan Yeop.

Pagi 29 Mei, den kono memandu keto dari Tampin ko Kulim, bawa famili den termasuk sepupu den merangkap adik Yeop. Kami bertolak dari tampin pkol 10 stongah pagi, majlis nikah yeop malam tu jugak. Dalam pado tu, Abah den ado jomputan kenduri kek Bangi. anak kepado kawan sekolah eyh pon menikah jugak. jadi alang-alang dah nak ke utaro, kami singgah la makan tongah ari kek Bangi.

Dima hati indak ka rusuh

Imej

Mavi Marmara and Freedom Flotilla

Setelah mendengar berita tentang Mavi Marmara dan Freedom Flotilla, pelbagai persoalan timbul.

Benarkah?
-sejauh mana kebenaran sumber berita ini?
-benarkah begitu yang terjadi?

Bagaimanakah?