Terbaik sepanjang zaman

kok dilipek sobosa kuku, kok dibontang sobosa alam,
kok hanyut dipinteh, kok tonggolam disolam,
kok datang biar nampak muko, kok poie biar nampak belakang,
kok jauh diimbau, kok dokek digamit,
seuntai salam, sejambak kato,
selamat meluncur, pembaco sumo.

Selasa, 21 April 2009

Cuti-Cuti Nogori: Port Dickson [part 10]

akhirnya, saat yang dinanti-nanti an oleh sumo, tolah tibo!
part 10 untuk kisah PD!

part 10 ni ponuh ngan suspens. pastikan anda tidak ada sakit jantung, sakit perut, atau sakit hati supaya dapat membaca dengan tenang...

ceghito eyh bersamubng camni...

dan seperti semalam, den ponteng laie mandi kolam ngan budak2 ni... dengan alasan kaki den sakit. den tak tau la apo diorang buek kek kolam bawah tuh, sobab bilik den ngadap hutan, tak ngadap kolam...

dokek2 pkol 7, loceng bilik kono main laie... sahlah budak2 ni dah pueh borondam...

malam ni cadang eyh nak poie ko pasar malam. macam kek legenda, pasar malam kek PD pon ari rabu jugak :p pasar malam yang ari rabu ni kek simpang nak poie Politeknik Port Dickson. takdo bono bondo yang menarik... biaso2 jo, macam ayam goreng, lopeih tu ado mee kawah, cendawan goreng, air balang sumo yang standard2 kek pasar malam la. jagung bakar takdo. den takdo boli apo sangat. cendawan goreng ngan air yo.

lopeih da boli-bolah kek pasar malam, bieb bawak poie ko pantai batu ompek. pantai batu ompek ni tompek yang poie buek BBQ semalam. kek sini ado wifi tau. jangan tak tau. ghamai jugak la budak2 poli yang melepak kek sini men tenet free.

sobab an den xboli makanan len maso kek pasar malam tadi, den poie la cari burger kek kodai2 yang ado topi pantai tuh. den boli sebijik burger. lopeih tuh, makan samo-samo ngan budak2 ni kek bawah pundung kek topi pantai.

makan pon dah, minum pon dah, apo laie blah la! hahahaha.

kami sumo balik semulo ko tiara. malam ni kami sumo nek satu kenderaan yo, van bieb.
perjalanan nak balik semulo ko tiara, agak jauh dari pantai batu ompek. nak dijadikan cito, tibo2 ado bunyi yang tak biaso didongar...

ger ger ger....
ger ger ger....

"korang dengare tak bunyi tuh?"
"bunyi ape eyh?"
"bunyi bearing tayar da pecah kot? bieb cuba ko try amik korner tajam"
"eh da ilang plak????"

lopeih tuh...

ger ger ger....
ger ger ger...

"eh ade balik la"
"ish bunyi ape ni"

beib toruih tokan minyak. Boto2 sampai kek dopan simpang tiara, enjin mati!

apo da jadi ni? sambung kek part 11!

Tiada ulasan:

Peluncur Professional

sapolah den ni....

Foto saya
given name is FAARIS, nicknamed hubahuba on the net. nama diberi ialah FAARIS. di internet saya lebih senang dikenali sebagai HUBAHUBA.