Terbaik sepanjang zaman

kok dilipek sobosa kuku, kok dibontang sobosa alam,
kok hanyut dipinteh, kok tonggolam disolam,
kok datang biar nampak muko, kok poie biar nampak belakang,
kok jauh diimbau, kok dokek digamit,
seuntai salam, sejambak kato,
selamat meluncur, pembaco sumo.

Khamis, 25 Ogos 2011

Selamat Hari Raya Aidilfitri

Sey nak amik maso skit utk ucap selamat ari ghayo kek sumo pembaco Eden Budak Nogori :D

Tahun ni macam biaso sey ghayo kek kolo pilah, brisu dan tampin. semayang ghayo kek pilah kot... kek masjid jemapoh. Sapo2 nak join buleyh la datang... lopeih solat buleh makan lomang ngan ghondang skali... 

Sey nak mintak mahap kek sumo kok ado yang terkasa bahaso ko, tersilap koba ko, tergurih ati ko, ter itu ter ini, sey minta ampun yo... kiro kosong kosong la ni yo.. sey ni manusio yo, kadang2 tak perasan ado buek silap an... kok tak peuh ati laie leh datang kito jumpo fes to fes... [fesbuk pon buley :p]

 Sey jugak nak ucap timo kasih kek sumo pemandau-pemandu yang berhemah dijalan ghayo, yang banyak bersabar. tak dinafikan jumlah keto kek malaysia ni makin banyak. jadi, kok sapo2 yang memandu tu, berhati-hatilah di jalan ghayo yo... kito bukan takat nak beghayo taun ni yo... ghayo aji, ghayo tahun dopan, ghayo aji taun dopan, banyak laie ari rayo kita nak sambut... tok sah la buek kojo gilo berdosup sano sini sobab nak koja ghayo taun ni yo...

 Timo kasih jugak kek abang2 polis, abang2 askar yang sanggup tak ghayo sobab nak jago keselamatan. tak lupo jugak kek abang2 bomba, kastam, imigresen dan pihak2 yang berkorban supayo muslim yang lain dapek berghayo samo keluargo... Ingatlah yo sesamo kito, hidup kito bukan takat kek sini yo. sok ado kehidupan selopeih mati pulak. Kok dah sedio, buleyh la bawak moto laju2, main mercun meriam sumo. 

Satu laie, makan tu biarlah pado2... walaupun Malaysia ni mmg banyak makanan, tapi tak bermakno kita buleyh membazir. kok makan buffet tu, amik takat yang nak makan yo lah... bilo datang umah orang, jangan la sampai habih sumo kuih eyh kita adap... agak2 la yo. omputih koba 'be moderate'. akhir sekali, sey nak ucap laie sekali Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin, sapo nak datang ghayo dipersilakan, tapi kok takdo kek umah tu, padan muko. sapo suruh tak kol dulu sobolum datang. haha.



update: semayang ghayo kek brisu la tahun ni...

Tiada ulasan:

Peluncur Professional

sapolah den ni....

Foto saya
given name is FAARIS, nicknamed hubahuba on the net. nama diberi ialah FAARIS. di internet saya lebih senang dikenali sebagai HUBAHUBA.