Terbaik sepanjang zaman

kok dilipek sobosa kuku, kok dibontang sobosa alam,
kok hanyut dipinteh, kok tonggolam disolam,
kok datang biar nampak muko, kok poie biar nampak belakang,
kok jauh diimbau, kok dokek digamit,
seuntai salam, sejambak kato,
selamat meluncur, pembaco sumo.

Isnin, 16 November 2009

Cuti-cuti luar nogori: Bertugas di Pengkalan Balak [part 1]

eh, kategori cuti-cuti luar nogori...
tapi,bertugas pulak.
macam mano nie?

ha ni lah orang koba menyolam sambil minum air...

sojak dari jumaat yang lopeih,den bertolak ko melako dari mantin.
Pkol 9 den tggu bas dari mantin, poie ko somban.
sampai somban den singgah poie solosai an kojo sampingan den.
nak tau kojo po? tu cito len... nanti2 lah den cito

jadi da solosai kojo, den pon tunggu la Mr.Don yang dah janji nak jompot den dari Terminal 1. Dio sampai yo, den pon masuk la dalam keto.

Maso tu dalam keto ado Mr. Don ngan ank buah eyh, Ujang [Bukan yang artis tu, ni Ujang lain.]
Ujang ni den jumpo dulu maso den poie ikot kem motivasi Mr.Don kek SMK Lubok China.
Tapi maso tu jumpo kojap yo. Kali ni dapek la den kona boto2 ngan Ujang.

Kami pon bertolak dari Terminal 1 menuju ko Tampin. Den nak singgah tampin dulu sobab uniform den, baju den, sumo ado kek tampin. Yang kek mantin sumo da masuk laundry.

Sampai kek umah den kek tampin, den copek2 packing dan kami pon bertolak ko pengkalan balak. den yo yang tau jalan dari tampin ko pengkalan balak, jadi den jadi la tourist guide untuk Mr.Don ngan Ujang.

Sampai yo kek pengkalan balak, kami punggah barang2 sumo masuk bilik. kali ni kem motivasi Mr.Don dibuek kek Putra Sayang Resort [PSR], pengkalan balak. PSR ni Datuk Yunos Abu yang punyo.

Jam 3 potang, den poie siapkan peralatan untuk memulakan kem dengan sesi ice breaking. tapi malang eyh, peserta sumo x sampai laie. jadi tunggu punyo tunggu sesi pengenalan pon mulo lopeih pukul 5 potang...

dalam sesi pengenalan tuh, Mr.Don ado sedio an satu set borang soalan untuk diedarkan kepado peserta. Arahan kek dalam borang tu cumo isi namo yo... tak sughoh pon jawab soalan. habih tu, mano2 peserta yang tak baco arahan dibantai eyh jawab soalan tu, beriyo-iyo deyh. montang2 lah soalan eyh sonang. habih yo jawab soalan, den pon kutip. dalam ghamai-ghamai manusio yang isi borang tuh, ompek orang yo yang ikut arahan. lain2 sumo x ikot arahan. ha tu lah, ikut an bona ati dan perasaan, tanpo membaca arahan. haha.

Kendian, mr.Don pon bagi la ulasan untuk sesi ice breaking tadi. Solosai pkol 6.15 potang, sumo orang dibagi makan. kang pkol 7 ado plak solat maghrib jemaah, kuliah maghrib diikuti solat isyak. untuk kuliah maghrib, Mr.Don jompot sorang ustat yang blaja kek mosir. Ustat Reduan namo eyh... kalau x silap den la. Lopeih isyak, sekali lagi den kono siapkan peralatan untuk Ceramah Multimedia yang disampaikan Mr.Don sendiri. Sesi ceramah berkahir dengan jaya jam 10.45 malam. Mulo2 nak bagi budak2 ni tido awal, tapi diorang kono tahan plak ngan Cikgu Sabri, kono nyanyi nazam pulak dulu sampai 11.15 malam.

Habih yo diorang ni bernazam, den pon komeih dewan ceramah dan poie minum malam. Maso ni, den sompat la nak borak2 panjang skit ngan Ujang, yang tuo ompek taun dari den. lebih kurang pkol 12 malam, sorang laie ustat datang. Ustaz Azman akan hendel sesi Qiamulail dan Kuliah Subuh pagi sok ngan pagi ahad. Kami samo2 toman ustat poie bilik dio, sompek la berkenalan kojap. Ustat ni memang berpengalaman menjalankan kem2 motivasi. jadi ado la skit2 ilmu yang dikongsi.

den tido pkol 2 pagi ghaso eyh....

[macam biaso la, mano ponah den tak buek sambungan... hahaha]

Tiada ulasan:

Peluncur Professional

sapolah den ni....

Foto saya
given name is FAARIS, nicknamed hubahuba on the net. nama diberi ialah FAARIS. di internet saya lebih senang dikenali sebagai HUBAHUBA.