Terbaik sepanjang zaman

kok dilipek sobosa kuku, kok dibontang sobosa alam,
kok hanyut dipinteh, kok tonggolam disolam,
kok datang biar nampak muko, kok poie biar nampak belakang,
kok jauh diimbau, kok dokek digamit,
seuntai salam, sejambak kato,
selamat meluncur, pembaco sumo.

Ahad, 12 April 2009

Kereta, KLIA dan kawan

apo kaitan antaro keto, KLIA ngan sahabat?
jawapan eyh, tajuk cito entri den kali ni... hehehehe

alkisah pada hari rabu mingu ni, kawan baik den maso kek kolej, Dani nak poie umrah. jadi den da merancang ngan kawan2 len nak poie anta dio poie KLIA. dan yang bersetuju nak poie, yolah Siha. Siha pulak aja kawan2 eyh, Ila, Leha ngan Ira. sumo skali 5 orang yang nak poie toman Dani poie KLIA ngan famili dio.

kami bertolak dari kolej pkol 9.30 pagi, sobab nak poie polish keto Siha dulu. keto Siha ni aritu baru laie lopeih eksiden, habih calar fender kiri. jadi nak poie polish kek umah tunang ex-classmates den, kak sue, iaitu pojan. umah pojan cuma solang satu lorong yo dari rumah dani. :p

sampai kek nilai, singgah poie bank CIMB dulu kek taman semarak. malang eyh, sistem CIMB tergendala. jadi x dapek nak kuarkan duit. lopeih tu, singgah pulak giant nilai. asal eyh nak boli sabun dettol ngan cheesy wedges untuk pojan. tapi cheesy wedges tak siap laie. cumo sabun dettol yo yang ado. nasib ko la pojan...

pkol 10 lobih, sampai la kami kek desa vista sepang. tompek ni keliling eyh bukit ngan hutan. tak heran la kalo orang kato pornah jumpa mondo2 yang x sepatut eyh kito ni jumpo.... [termasuk babi hutan dan lain-lain yang munsabah]

mulo2 poie umah pojan dulu nak polish keto Siha. Pojan ni memang peminat keto. kalo tengok savvy dio, da macam2 tuka eyh. lopeih tu, dio ni pandai jugak la repair keto skit2. setakat buka2 skru tu, anytime pon boleh :p

mulo2 try polish pakai tangan dulu. kalau tak boleh baru guno mesin. gosok punyo gosok, lamo2 hilang la kosan calar tuh. jadi, da tak do laie kosan cat2 yang bergesel. tak payah guno pon mesin polish. yang tinggal cumo kasan rotak yo, yang memang tak buleh nak buet apo selain tuka cat baru. nak cat semula ongkos eyh tigo ratuih stongah!

ingat kan lamo bona la nak polish ni, ghupo eyh kojap yo da siap. jam baru pkol soboleh. jadi, nak poie mano laie? poie la umah si dani. kek umah dani, dio tongah siap2 nak poie ko KLIA. dani hidang karipap ngan air teh. den yang memang tongah lapar ni, da tolan 5 biji... dan bilangannya terus bertambah...
pado maso yang samo, tokey karipap, Mak Idah pon datang menjenguk sekali. jadi, meriah sikit lah umah dani pagi tuh.

pkol 12, kami sumo bertolak dari umah dani ko KLIA. abang sulung dani, Adi bawak Gen-2 anta famili eyh. kami plak folo dari belakang nek keto Siha. Adi bawak keto memang laju. maso kek hiway KLIA, ado la dalam 120 km/j. yang siha pulak, da adi bawak laju dio pon ikot samo. padohal, aritu baru yo lopeih eksiden. x sorik boto budak nie.

sampai kek KLIA, abah dani poie check in. sementaro tuh, kami beronam, den, dani, siha, ila, leha ngna ira jalan2 sekitar KLIA. sobonar eyh da poie KLIA banyak kali da. tapi tak yo pueh laie jalan2 kek situ.

tak do bondo yang menarik sangat. sobab? siha ngan leha ado krisis dalaman yang masih blom disolosai an. masing2 nak mempertahankan diri. tujuan asal poie KLIA ni pon sobonar eyh bukan takat nak anta dani yo, tapi nak memperbaiki hubungan 2 orang sahabat ni.

dalam keadaan sedikit tegang tuh, datang sorang penyelamat keadaan. pakcik Dani datang, bersamo anak eyh, Danish. kehadiran danish sedikit sebanyak memulihkan keadaan kurang selesa di sekitar KLIA hari tuh. atleast, ado sesuatu yang menglihkan.

lebih kurang pkol satu stongah, dani dan famili dan masuk ko kastam. Adi tak ikot. sobab dio kojo. kami? ado kelas! copek balik!

sampai kolej, dalam 2.30 petang. maso tu plak Siha ajak cari air kelapo, nak suro den minum sobab den ado ulser kek mulut. lopeih anta ila, leha ngan ira, den kuar balik ngan siha poie ko masjid gebok. kek situ yo yang ado jual air kelapo mudo time tuh. kualiti bagus, sebab air kelapa pandan. memang sedap, walaupun takdo gulo.

lebih kurang pkol 3.30, baru la den ngan siha sampai kelas. ila da sampai dulu. kelas pon da x ramai orang, sobab ramai dah balik. ari tu pensyarah cumo tunjuk caro nak guno multisim.

potang tuh, lopeih balik kelas, den boli laie air kelapo. kek pasar malam pulak.

Malam tu, eden poie ko surau. memang naisb den baik, lopeih solat isyak, ado pulak kenduri makan2 kek umah muslimah. memang konyang den malam tuh. tak teringat pulak mulut tongah sakit. hahaha.

da konyang den poie online kojap kek cc SC02. maso online tu, ado plak orang ajak kuar makan laie. ehm den da konyang ni. tapi takpo lah, den toman yo poie makan. lamo gak lah den lepak malam tuh. sampai pkol 12 lobih.

pado maso yang samo, siha baru balik dari kojo. leha da tggu dio kek bawah blok. dan suatu ukhwah kembali terjalin. den harap lopeih ni siha ngan leha da xdo sengketo laie.

"you don't have to change friends if you know that your friends will always change"

1 ulasan:

日月神教-任我行 berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

Peluncur Professional

sapolah den ni....

Foto saya
given name is FAARIS, nicknamed hubahuba on the net. nama diberi ialah FAARIS. di internet saya lebih senang dikenali sebagai HUBAHUBA.