Dari Tampin ke KL [part 3]

arakian tibanya patik di titiwangsa, datanglah kawan patik menjemput hamba. hujan pula mula membasahi bumi seiring perjalanan kami.
eh ni versi apo pulak nie... hehehehe...

lopeih abih makan berger, kawan den kato balik nek bas. sobab ari hujan kan... takkan nak nek moto. cari la nombor bas yang nak poie sentul... x jumpo... kono tanyo kek pakcik RAPIDKL.... dah tau, kami pon nek bas tuh...

"aku dok kat kodo sri suajaya"
"jauh ke kondo ko tuh?"
"erm kalo aku nek moto pagi2 ada la 15 minit"
"owh, jauh gak tuh, ko keje kol bape?"
"kol 8.15 biasanya. tapi esok kol 9"
"abis esok camne ko nak gi keje?"
"kita nek bas a pepagi"
"ok la aku pon folo a kuar pagi sok"

tak lamo lopeih tu sampai la kek kondo sri suajaya.
bas beronti agak jauh. dokat area kedai. kono jalan skit a.
sambil jalan tu cari la topup... tapi topup RM5 memang susah nak cari...
7E yo sonang....

sampai kek kondo tuh.... den tgk keliling...

"ni kondo lame ni..."
"ada kolam depan tu, kang kita mandi nak?"
"ala, kolam ni kecik jek.. besar lagi kolam kat kondo kolej aku"
"erm, xpe la, kang ko naik bilik aku. ko rehat la kat katil aku"
"rumah ko kat blok mane?"
"blok 204... bilik aku masterbedroom, kang ko tgk katil aku plak, mesti ko terkejut"

den turut kan yo...
jalan2...
nek lif...

"ni la rumah aku"
"pergh leh nampak KLCC dari sini"
"ko bawak je masuk kasut, letak depan pintu bilik"
"mane bilik ko"
"sini"

aik? master bedroom masuk dapur? ini 1st time aku tgk...
dan...
seperti yang dijangka, sekali lagi miq kelentong aku bulat2...

master bedroom miq hanylah sebuah beranda yang ditutup ngan papan, cukup untuk letak satu toto ngan almari baju jek...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Peluang tidak datang selalu

Budu dan Cencalok

Naza Bistari yang canggih...