Terbaik sepanjang zaman

kok dilipek sobosa kuku, kok dibontang sobosa alam,
kok hanyut dipinteh, kok tonggolam disolam,
kok datang biar nampak muko, kok poie biar nampak belakang,
kok jauh diimbau, kok dokek digamit,
seuntai salam, sejambak kato,
selamat meluncur, pembaco sumo.

Rabu, 26 Mei 2010

Menepuk air didulang...

Polik bona den nengok ni...
napo lah manusio ni menyusahkan diri nak cari salah orang?
Salah diri sendiri taknak ditengok...

risenli...
heboh pulak kat facebook CROCS menghina allah...
lopeih den perati apo yang diheboh bona tuh...
den ghaso macam tak releven...
yang poie susah2 cari tulisan arab alif lam lam ha kek ateih logo CROCS tu sapo suruh?
cubo pandang logo CROCS tu sekadar gambar boyo jo... kan xdo masalah?


Insiden2 macam ni... pado den cumo nak menggeletek porut si "Tangan Tersembunyi" yo... xdo apo pon... lagi buruk bilo timbul pulak puak-puak yang dok nak boikot orang yang pakai CROCS ni... alahai sayang... cetek eyh pemikiran... bukan eyh nak memajukan ummah... laie bermusuhan sesamo sendiri ado la...

Isi utamo kek sini ialah melestarikan umat islam, bukan eyh mewujudkan umat islam yang suka mencari salah orang! mulo2 dulu nike, skrang ni pulak CROCS, lopeih ni apo pulak?

Sudah lah ummah dilanda masalah kemaksiatan tanpa batasan, tambah pulak kekeliruan akidah besar-besaran, sekarang ni timbul pulak kaum2 yang nak melaga-laga sesama ummah... den cakap macam ni sobab bukan skit orang islam yang pakai CROCS! CROCS tu jenama yang dah cukup popular, hampir semua orang kenal, tak kurang pulak yang memiliki... takkan yang dah pakai CROCS tu nak bonci kek orang yang bonci pengguna CROCS? atas dasar apakah penemuan ini? memuncak api kebencian?

Kepada manusia-manusia yang terbaco la tulisan ni... harap ando sumo berpikirlah baik-baik...

Ummah banyak kelemahan yang nyata, [judi, arak, zina, ghibah, fitnah] , tak perlu lagi dicari salah orang lain... yang kononnya menghina allah [padahal belum tentu mereka bermaksud begitu]... pandai dio lah nak hidup kek akhirat sok...

kok nak bawak bodakwah pon, tak payah carik salah orang,
takdo orang yang suko kono tuduh salah, tibo2 nak dongar cakap kito boto... tak menyumpah, melonting la deyh... tapi sapo2 yang teghaso baco ni, den minta mahap la yoh. usah la amik hati. cumo sekadar betogo sapo...

Insan cemerlang terbit dari minda yang hebat, hati yang bersih, jiwa yang tenang. renung-renungkan dan selamat beramal...

ps: menepuk air didulang, terpercik kemuka sendiri.

Tiada ulasan:

Peluncur Professional

sapolah den ni....

Foto saya
given name is FAARIS, nicknamed hubahuba on the net. nama diberi ialah FAARIS. di internet saya lebih senang dikenali sebagai HUBAHUBA.