Terbaik sepanjang zaman

kok dilipek sobosa kuku, kok dibontang sobosa alam,
kok hanyut dipinteh, kok tonggolam disolam,
kok datang biar nampak muko, kok poie biar nampak belakang,
kok jauh diimbau, kok dokek digamit,
seuntai salam, sejambak kato,
selamat meluncur, pembaco sumo.

Ahad, 28 Mac 2010

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2010


27 Mac 2010, 9.30 pagi.
Den ngan adik kesayangan den da siap2 nak bertolak ko Kolumpo. Kami nek pengangkutan awam yo :D

Mulo-mulo nek bas Cityliner dari tampin poie somban. buleh plak bas tu husak ekon eyh kek podeyh... nasib baik la x bapo nak paneyh...

Sampai kek KTM komuter, ado la dalam pkol soboleyh. Nak nek komuter pon xdo laie, jadi den ajak la adik den poie boli eskrem kek Mekdi. Lopeyh tu, komuter sampai kami pon bertolak la ko bandar tasik selatan.

Sampai kek situ, tukar pulak nek LRT, untuk sampai ko PWTC. kami sampai kek pwtc tu da pkol 1 la jugak.

masuk2 yo, tegok humangaih, ghamai eh orang. berpusu-pusu kuar masuk dari satu pameran ko satu pameran. Yang paling sosak skali maso kami masuk ko karnival karangkraf. dah x nampak buku da, nampak orang yo, sosak! macam dalam tin sardin da ghaso eyh...

Kami tak jadi nak belanjo kek situ, kami poie ko ruang legar pulak. gerai yang menjadi tumpuan ialah Galeri Ilmu. eden boli buku eden terimo nikah eyh, [aku terima nikahnya]...

Kendian, lopeih jalan2 pusing2 kojap, kami poie ko hall 2 pulak, kek soborang sungai. den sobona eyh tak bapo pueh ati ngan hall 2 seperti permukaan lantai yang tak ghato, kedudukan yang jauh dan lain2 laie. tapi nak buek cano, dah itu yo ruang yang ado... murah agak eyh sewo kek hall 2 tuh...

Kodai yang jadi tumpuan kek hall 2 ni ialah PTS. ado diskaun 15% untuk pengunjung biasa, diskaun 25% untuk pemilik kupon, dan yang paling hebat, diskaun 30% untuk pelajar berbaju sekolah dan IPT! memang den borong la kek PTS. 6 buah buku bernilai lebih rm100[lepas diskaun tau!] :D dapek plak free gift sobab boli banyak. :D

lopeih tu kami balik semulo ko Hall 3. Poie telago biru, jemari seni. dah dapek sumo bondo yang nak, kami pon bercadang nak balik. tapi nanti dulu. poghut lapa nie...

kami pon kuar dari PWTC, poie the mall. tak sanggup do nak makan kek PWTC, mahal mengutuk! tapi, yang menjadi masa elah eh, bilo kami kek the Mall, sumo kodai makan ponoh. huih! kayo la orang kek the Mall... banyak bisnes masyuk.... jadi nak lari dari kesosakan kek sekitar PWTC, eden bawak adik den poie Berjaya Times Square.

Nek LRT sampai kek Hang Tuah, kami pon jalan kaki ko BTS. takdo la jauh bona do, tapi meungut la jugak adik den, sapo suruh pakai high heel. haha. Kek BTS, jam dah pukul ompek, kami singgah kek Marrybrown. tapi bilo den nak order, den nengok mesin air eh dah habiyh. den cakap kek adik den, poei kodai lain la...

kami pon singgah kek Wendy's. Den order satu set burger ikan, pastu tambah kontang ngan brokoli dan nugget ayam... sobab den ado laie boka bihun goreng dari ghumah. dengan selamba badak eh, den makan bihun goreng tuh ngan nugget ayam. sodap...

dah konyang, den bawak lak adik den poie sughau. bolom solat laie ni... lopeih tu baru la balik semulo ko LRT Hang Tuah, beransur pulak ko Bandar Tasik Selatan. Tuka balik nek komuter ko soromban.

Igtkan bilo da nek komuter tu da sonang ati la. tibo2 sampai kek bangi, tren beghonti. kono pulak tuka nek tren len, sobab tren yang kami nek tu sampai bangi yo... tapi xdo la lamo do tggu. dalam 5 minit lah agak eyh...

Last skali sampai jugak kami kek somban puko 7.45 malam. siggah solat kek surau stesen ketapi, lopeih tu baru tggu bas kek terminal 1. mulo den igt nak nek bas ekspress, tapi leceh la pulak. kono poie terminal 2 sumo... naseb baek bas city liner ko tampin ado laie pkol 8 stongah. dapek la kami balik...

dalam bas den sebok la belek buku2 yg baghu boli tadi. sompek la baca separuh sebelom drebar bas tutup lampu lopeih dari senawang...

Malam malam camni, bas laju. sobab tak ghamai orang. tu yang sampai tampin pkol 9 stongah tu. tggu la omak datang jomput ke stesen bas pulau sobang.

dah solosai...

2 ulasan:

Nur Su'aidah Bachok berkata...

betul2 pnjg perjalanan.. ;D
aritu dah pergi jugak pesta buku.. 2kali pergi anggut sume buku2.. hahahha

hubahuba berkata...

ye la... jauh perjalanan luas pemandangan.. :D tak boleh nak beli banyak2, resource x cukup T_T

Peluncur Professional

sapolah den ni....

Foto saya
given name is FAARIS, nicknamed hubahuba on the net. nama diberi ialah FAARIS. di internet saya lebih senang dikenali sebagai HUBAHUBA.