Terbaik sepanjang zaman

kok dilipek sobosa kuku, kok dibontang sobosa alam,
kok hanyut dipinteh, kok tonggolam disolam,
kok datang biar nampak muko, kok poie biar nampak belakang,
kok jauh diimbau, kok dokek digamit,
seuntai salam, sejambak kato,
selamat meluncur, pembaco sumo.

Rabu, 30 September 2009

Konvoi Raya N9 2009 [part 3]


Maso nak poie ko melako tuh, icam poie singgah ko tampin dulu. Nak amik awek eyh, yang baru sampai dari bahau. Den pulak toruih yo lah jalan ko melako lalu nanin, naning, alor gajah, cheng, pulau gadong sampai la klebang. Umah huda kek pantai klebang.

Sampai kek umah huda, kitorang tggu la keto icam pulak sampai. 45 minit jugak la tggu dio. sobab an dio baru nak sampai, takkan nak toruih balik yo kan. Saff pon sampai dulu dari dio. dalam pado tu, abah den telepon da suro balik. koba eyh nak poie putrajaya pulak malam tuh. pado maso yang samo, Farid bagitau yang ustaz Junaidi da masak da, ready nak menerima kedatangan kami sumo ko umah eyh kek Pilah. ah sudah, ni masalah ni...

Den ingat tak jadi nak poie pilah. sobab da malam. kang budak2 pompuan ni den jugak yang kono anta balik. jadi lopeih bincang punyo bincang, sambil makan roti john ngan bihun goreng, fira bagi cadangan supayo farid bawak keto dio bilo sampai tampin nanti, memandangkan den da tak ikot laie konvoi nie. Sompek jugak den mintak budak2 ni tulis biodata maso kek situ...

kami sumo solat maghrib dulu kek umah Huda. Selesai solat, umai pulak bagitau den yang abah eh tak bagi permisi nak poie pilah. fira pulak koba yang abah eyh ajak poie berayo kek rombau. jadi, tak jadi la diorang poie pilah. Akhir eyh, yang poie pilah cumo keto icam. dalam keto tu, ado farid, amir, z, icam ngan awek eyh. den kem salam yo lah.

Lopeih bergambar kek dopan Seri Hasby [umah huda la tuh], kami pon bertolak balik. Malam tuh, melako agak jem, sobab malam sabtu kan, orang sumo nak poie clubbing. haha. ontah la.

Den anta fira balik tampin, Umai balik gadong, Syura dan Dayah balik rombau. Den parking keto kek umah syura sobab abah den amik den toruih poie putrajaya. Icam dan lain2 sampai kek pilah dalam pukul 9.30 malam.

Tamatlah konvoi raya N9 2009. Jumpo laie tawun dopan.

[The End]

4 ulasan:

mUTe berkata...

yg baju pink-unggu tu umairah ke? cam dah lain je muke. dress da lain cket. huhu.

hubahuba berkata...

yerp. umairah. bukan takat dress aje... ade lagi yang da berubah... hehehe

Mr . K berkata...

Ghayo sakan hubahuba taun ni...

duit ghayo dapek tak?huhu

hubahuba berkata...

rumah kawan2 tak dapat la mr k, tapi umah sedara mara dapat a jugak...

Peluncur Professional

sapolah den ni....

Foto saya
given name is FAARIS, nicknamed hubahuba on the net. nama diberi ialah FAARIS. di internet saya lebih senang dikenali sebagai HUBAHUBA.