Terbaik sepanjang zaman

kok dilipek sobosa kuku, kok dibontang sobosa alam,
kok hanyut dipinteh, kok tonggolam disolam,
kok datang biar nampak muko, kok poie biar nampak belakang,
kok jauh diimbau, kok dokek digamit,
seuntai salam, sejambak kato,
selamat meluncur, pembaco sumo.

Selasa, 4 Ogos 2009

Kisah kereta

"orang tu ada keta la"
"jom kito boli keto"
"aaa nanti aku keja aku beli a"
"ekau nak pakai keto apo?"
"aku nak boli kancil"
"ekau ni apo la rondah bona matlamat"
"kau pulak nak pakai keta ape?"
"eden nak pakai SAVVY!"

hahaha, takdo la tinggi bona pon matlamat eyh...

tapi ini lah matlamat yang tepat, sobab keduo-duo orang ni ialah pelajar yang bolom ado apo2 laie... selain hutang yuran kolej...

matlamat eyh sangat bersesuaian dongan keadaan semasa. bilo nak mulo kojo tu, tak perlu la keto yang bosa2 bona. sekadar cukup nak poie bokorjo jadilah.

dan, bagus la sobab keduo-duo eyh menyokong industri permotoran negara. sapo yang akan membangun industri ni kalau kito sendiri tak menyokong? mungkin hari ini kita hanya mampu mengeluarkan kereta yang kecil2... tapi esok luso mano tau boleh buek yang lagi canggih dari BMW atau MERCEDES... hakikat eyh, industri permotoran kito baru yo 20 tahun... memang susah la nak celen iindustri keto german yang da 100 tahun tuh... tapi bilo indusri keto kito pulak da berusio 100 tahun, adakah kito akan samo macam sekarang?

2 ulasan:

Jackal de Howling Wolf berkata...

x kn dpt kite saing diorang selagi ada yg nk kenyang sendiri dlm industri kite..

hubahuba berkata...

rilek jakal... perjalanan kita masih jauh.. setakat orang2 camtu esok lusa dia da mampus tuka la orang len yang lebih berkaliber...

Peluncur Professional

sapolah den ni....

Foto saya
given name is FAARIS, nicknamed hubahuba on the net. nama diberi ialah FAARIS. di internet saya lebih senang dikenali sebagai HUBAHUBA.