Cuti-cuti Nogori : Port Dickson [part 4]

maso dalam perjalanan dari batu 8 nak poie ko Tiara, bieb teringat yang arang tak boli laie. cadang eyh nak buek BBQ malam ni. tapi kalau takdo arang, nak BBQ camno? jadi bieb singgah la kodai runcit. sementaro keto satu laie da pocut ko tiara... maso boli arang tu, den nampak ado sabut kelapo byk kek dopan kodai tu...

"aunty, saya nak sabut kelapa ni boleh ka?"
"amik la, ni plastik"
"thank you aunty"

den ghaso sabut kelapo ni buleh membantu untuk menghidupkan api malam nanti...
solasai memboli, kami pon toruih ko Tiara.

sampai kek tiara, kami sumo cek in kek lobby. sumo eyh da siap sobab dani da tompah hotel tu awal2 laie...
perkaro pertamo yang budak2 ni nak buek yolah, mandi kolam kek tiara. eden yang tongah ponin2 nie, den bagitau den x nak turun. den nak rehat. den tolan 2 biji panadol, dan tido kek dalam bilik yang berhawo dingin ni... memang best. bilik kek tiara ni bosa. kalo ikot an, buleh la 10 orang tido kek situ... tapi tido ateih lantai la jawab eyh. siap ado tv, shower, pemanas air, poti sojuk, telepon, longkap la sonang cito. kensal pon ado. x payah susah2 nak bawak kensal sondiri.

tapi sobona eyh walaupon den domam, nakal den x hilang laie. lopeih cek in hotel tadi, kami sumo masuk la kek dalam bilik masing2. den sebilik nga dani. yang lain2 kek bilik sobolah. untuk pengetahuan penyolam2 sumo, kek hotel ado sistem telepon bilik ke bilik secaro percumo. jadi, kito gunakan sebaik-baik eyh...

trut... trut...
trut... trut...

"hello"
"hello, incik teksi sudah sampai. saya tggu sini depan"
"huh? teksi?"
"yalah, tadi u ada mintak telepon teksi kan?"
"takde... kami naik kereta. kenapa nak amik teksi"
"aiyo! salah number ka?"
"ha ah! kami xde minta teksi"
"aiyo! sorry2..."

dan berdorailah tawo riang dari eden dan dani... HAHAHAHAHA

bilo da potang skit, budak2 ni turun. den pulak, ngan suhu sekitar yang jatuh ko pareih 20 darjah celcius, eden pon hilang di alam fana.

DING DONG!
DING DONG!
DING DONG!

aarrrgggghhh bising boto!!!
rupo-rupo eyh budak2 ni dah abih mandi, poie men loceng pintu plak...
den tgk jam da dokek pkol 7. badan pon da kobah. ghaso2 buleyh la poie jalan2 malam nie....

malam ni kito poei BBQ! sambung kek part 5

Ulasan

bila plak nk smpi part adventure cuti-cuti nogori : Port Dickson??
x kn xda kot??
hubahuba berkata…
aku sebok gile... pastuh nak online pon da susah skang... nanti2 aku ade freetime aku update lew... :p

Catatan popular daripada blog ini

Tips Catur Bistari

Pasar Malam

Kuala Pilah = Nasi Lemak, Gulai Kuning, Gula Enau dan Rojak Mee