Terbaik sepanjang zaman

kok dilipek sobosa kuku, kok dibontang sobosa alam,
kok hanyut dipinteh, kok tonggolam disolam,
kok datang biar nampak muko, kok poie biar nampak belakang,
kok jauh diimbau, kok dokek digamit,
seuntai salam, sejambak kato,
selamat meluncur, pembaco sumo.

Isnin, 9 Februari 2009

Tentang GAZA: kritikan aku tentang persembahan puisi GAZA

bilo den sampai yo kek dataran somban, pertamo skali den cari tompek nak duduk.... dataran somban ni memang dah mulo terkenal sebagai tempat lepak di waktu malam... den tengok ramai jugaklah manusio2 yang berkeliaran tapi x bapo nak mengendahkan persembahan puisi tersebut yang dianjurkan KARYAWAN...

semacam SYOK SENDIRI pulak penganjur ni... dengan tiada promosi dan sambutan pon kurang...

tambah pulak dengan beberapa orang yang telah "menyumbangkan" puisi mereka, membuat eden raso mcam nak muntah kek tgh2 dataran...

tapi tak kurang jugak yang punya puisi2 yang mantap... salah satu bait puisi yang masih den ingat ingat lupo la...

"gambar mu dipijak,
sakitkah engkau?
bendera mu dibakar,
musnahkah engkau?"

buek den terpikir... yo tak yo, kalau takat macam tu yo, takdo makno eh pon kito membonci israel nie...

dari pemerhatian den, penganjur sebenarnya tak peka pon sensitiviti masyarakat... tentang penampilan dan nama baik... eden roso aktiviti ni macam alah, kalau buek asal jadi yo... macam molopeh batuk kek tanggo yo lah...

kecewo gaklah den tengok... sebob den harapkan sebuah persembahan yang mantap yang mano audience akan terkesan dengan bait2 puisi yang dideklamasikan...

satu lagi yang den tak pueh ati...
ado la sebuah gerai ni jual makanan dan minuman... dah lah mahal... lopeih tu siap jual COCA COLA laie... apo makno eyh tuh? EKAU PIKEY LA SENDIRI JANG!

Tiada ulasan:

Peluncur Professional

sapolah den ni....

Foto saya
given name is FAARIS, nicknamed hubahuba on the net. nama diberi ialah FAARIS. di internet saya lebih senang dikenali sebagai HUBAHUBA.