Terbaik sepanjang zaman

kok dilipek sobosa kuku, kok dibontang sobosa alam,
kok hanyut dipinteh, kok tonggolam disolam,
kok datang biar nampak muko, kok poie biar nampak belakang,
kok jauh diimbau, kok dokek digamit,
seuntai salam, sejambak kato,
selamat meluncur, pembaco sumo.

Jumaat, 20 Februari 2009

[Tampin Stories]: Jogging and Bills

di pagi jumaat yang indah lagi berseri ini...
eden tolah menemani papa den yang mahu poie berjogging kek Stadium Mini Tampin...
domi memenuhi permintaan hati beliau, eden keuk an semangat untuk berjogging samo...
dan bermulolah pengembaraan kami ko stadium mini tampin.
mujurlah ado keto untuk dipandu, jadi x payahlah eden nak kono jogging dari rumah ko sinun. cukup la memandu yo nak ko sano.

setibo eyh kami kek stadium, didapati ramai sungguh manusio2 yang sedang bersenam di pagi hari. kebanyakan mereka telah berumur. kalau budak sekolah tu den paham la kek sekolah, tapi yang remajo2 nie. xdo langsung. xdo calon nak buek isteri pon... lopeih dapek 2 round jogging 2 round jalan kaki den poie men kek obstacle challenge plak. ado lompek2, gayut2, panjek2, hayun2 pon ado...
dah pueh den main, dok la rehat jap. sementaro tggu poloh koring, kang x koring kang berbau semerbak plak keto papa den...

solosai dah berjogging, balik umah.
bab kemudian ni cito pasal bil pulak.

lopeih balik jogging, den siap2 mandi, dan den ditugaskan oleh papa den untuk poie bayar bil2 yang berlambak kek ateh mejo tuh. berbekalkan sedikit wang dan moto pusako... den pon momocut laju ko tompek membayar bil, iaitu PEJABAT POS. hohoho. sampai2 yo amik nombor. ala lambek laie... jadi den momocut ko majlis daerah tampin. ha xdo pelanggan len! den sorang yo... den pon setelkan cukai pintu tuh... lopeih tu den patah balik poie pejabat pos... alamak nombor den tadi da terlopeih satu... aih kono amik nombor baru... tapi kojap yo la... sobab x ramai orang...

kek pejabat pos abis sumo bill den bayar, bil air, bil api, bil astro, bil streamyx... hah. sonang. bil kad kredit yo x buleh bayar kek situ. kono la den poie maybank bayar kad kredit.

maybank skang sumo pakai mesin. nak masuk duit pon mesin. memang sonang tapi masaelah eyh... cash deposit tu amik duit 10, 50, 100.... abih tu nak bayar kono la bundar an... ntah apo apo ntah.... buek la mesin yang boleh tolan sumo duit... buleyh den masukan syiling singapore, indian rupee, dan lain2.

sekian sahaja entri jogging and bills

2 ulasan:

MuhD NoR AzyM berkata...

mesin kat Maybank tu ak pernah pkai..mcm siot jer..nk jer ak masukkn selipar dlm mesin tu..

hubahuba berkata...

hahahaha! ko memang malang! aku tadi ok jek... semua duit aku masukkan suma dia telan...

Peluncur Professional

sapolah den ni....

Foto saya
given name is FAARIS, nicknamed hubahuba on the net. nama diberi ialah FAARIS. di internet saya lebih senang dikenali sebagai HUBAHUBA.