Terbaik sepanjang zaman

kok dilipek sobosa kuku, kok dibontang sobosa alam,
kok hanyut dipinteh, kok tonggolam disolam,
kok datang biar nampak muko, kok poie biar nampak belakang,
kok jauh diimbau, kok dokek digamit,
seuntai salam, sejambak kato,
selamat meluncur, pembaco sumo.

Selasa, 24 Februari 2009

Cendol Geng Hujan

hohoho, ado ko cendol geng hujan?
bukan bukan bukan, eden nak cito 3 bondo, pasal cendol leman dawi, filem animasi 3D malaysia Geng dan juga hujan di negeri kesayangan den.

setelah planning selama 2 hari, den dan kawan2 den berjaya jugak melaksanokan program makan di cendol Leman Dawi. dek kerano terpengaruh dongan kisah cendol leman dawi yang di termuramah majalah 3, kawan2 den yang x pornah raso teringin bona deyh nak cubo. den sobona eyh da slaloo bona lalu kek leman dawi ni, xdo heran do... makan tu ado la duo tigo kali... setakat lalu tu memang da slalo la... yo lah kan eden orang tampin, kok nak poie somban lalu la situ...

jadi alkisah pada hari isnin, kami semo bertolak dari tempat masing2 dan bercadang berkumpul di Leman Dawi pado pkol 10. tapi atas beberapo kesilapan teknikal, sampai la sumo eyh pkol 10 stongah. eden nek moto dari tampin, kawan2 den nek satu ERV dari somban.

cendol leman dawi ni sonang yo, kalau ekau dari tampin, ekau stret yo jalan lamo tampin somban tuh, cendol leman dawi ado kek bolah kanan sobolom sampai senawang, dokek 2 sg gadut tuh. xdo landmark la tapi kok dah lopeih area kilang-kilang tuh, slowdown la skit... dalam 1 - 2 kilometer dari kawasan industri. kalau yang dari somban lak, ekau poie ko senawang lopeih tu toruih yo jalan lamo tampin somban tuh. sampai simpang sg gadut, tumpu an perhatian kepado stesen operasi serantau Petronas kek bolah kiri, ah leman dawi tu dopan skit yo kek bolah kiri jugak. kok tak jumpa, ekau pikey la sendiri! hahaha lupo lak nak amik no tepon leman dawi... leman dawi ni sebok tau. boleh kato solang 5 minit tepon eh bunyi, orang bertanyo bukak ko tak leman dawi nie?

dalam pado tepon tu, ado yang tanya boto ko tambah free?

"ya, tambah percuma, tak percaya tanya pelanggan saya"
"btol pakcik [yang dalam tepon tuh], memang tambah free"

kawan den mendapat penghormatan untuk memberi testimonial melalui telefon kepada penelepon tadi.

"masalahnya air suam 20 sen... bile kita kata cendol tambah percuma, orang tak percaya... tak percaya bawak dia datang... baru percaya"

tongah makan tu, kojap laie kito dihiburkan dengan bait2 puisi spontan leman dawi... maso kami sumo tongah makan tu, datang la satu lori askar ni... sekali turun, huih ado la dalam 20 orang. leman dawi ni punyo respek kek askar, toruih kuar sajak askar eyh... den pon x teringat bona sajak eyh... sobab leko nak makan cendol... HAHAHA.. tambah free...

masa kami nak balik, leman dawi bagi lagu satu sajak

hai anak-anak muda,
mengembaralaha mencari ilmu,
bila pulang kekampung,
buatlah perubahan,
jangan menjadi merpati,
terbang bebas kelangit,
bila pulang kekampung,
tak buat apa-apa...

lebih kurang begitulah bait2 puisinya... den bukan igt bona, sekali yo dongar...

lopeih leman dawi, den mencadangkan kek kawan2 den untuk poie tgk filem geng...
Geng ni ialah filem 3D animasi malaysia yang tolah mengalami satu anjakan paradigma... yang menjadikanya antara filem2 3D animasi terbaik ponah den tonton...
den tgk filem ni kek TGV somban 2... maso boli tiket, kami guno kelebihan sebagai student untuk dapat diskaun... hehehehe jadi tiket kami sumo baru RM6 satu kepalo...
sobab hari tu hari senin, x ramailah orang... wayang pon x sosak, tonang yo... sobab masih awal, dalam pkol 12.20 tongah ari... mano ado orang nak tgk tongah ari buto ni? den ngan kawan2 den yo.. HAHAHA...

Geng ni bukan ajo mempunyai animasi yang lawa dan cerio, jalan cerito eyh jugak menghiburkan... syabas den ucapkan kepado Les Capoque...

Usai kami tonton Geng, kami pon pulang ke kolej. maso nak balik tuh, ujan turun, huih... nasib baik n ado baju hujan... longkap... eden pakai sobolom kuar dari jusco...
hujon kek somban baru nak mulo, jadi masih tak bapo nak basah... tapi lopeih yo den daki bukit mantin, hujan selobek-lobek eyh... ado la beberapo kali den disimbah ngan keto yang menyusur laju kek lopak... nasib baik den pandai bawak moto... jadi xdo masalah lah...

den sampai kek kolej dengan selamat...
lopeih tuka baju, kuar pulak ngan bdak2 ni nek ERV, poie makan Shoarma Beef, makanan ruji kek kolej legenda... hahahaha
maso kek fudkot tuh, eden ghaso bukan macam kek malaysia da... da macam kek negaro orang, AFRIKA to be exact. hahahaha... keliling mejo den sumo eyh orang itam-itam. [fudkot dokek ngan penempatan pelajar asing]...

itulah kisah eyh Cendol Geng Hujan

4 ulasan:

MuhD NoR AzyM berkata...

Aik..lebih kurang sama la citer ko ni..ak lpas mkn cendol tu pun, ak pg tgk citer Geng jgak..huhu..
Eh, tp tk mkn la..singgah je..

hubahuba berkata...

hahaha.. mane same... ko nyer x dapat makan, aku nyer dapat makan, ko nyer takde ujan, aku nyer ade ujan... hahaha

versusme berkata...

salam,
ehem,post punyer la pekat loghat n9 nye..tpi bile komen ilang tros =p

--cendol: no komen--

sy ni xmakan cendol ^_^

hubahuba berkata...

komen ni universal, sape2 tak bape nak paham loghat boleh la bertanya meninggalkan komen :p

Peluncur Professional

sapolah den ni....

Foto saya
given name is FAARIS, nicknamed hubahuba on the net. nama diberi ialah FAARIS. di internet saya lebih senang dikenali sebagai HUBAHUBA.