Penumpang berhemah

pado suatu jumaat yang corah, 7 orang kawan naik sebuah MPV untuk ko mantin.

-wei, hari ni 2 haribulan kan? pakai tali pinggang keledar. nanti kena saman.

[mako terkocoh-kocoh la sumo eyh mencari tali pinggang]

-wei ni aku punya.
-aku punya mane?
-aaa aku da siap pakai

[dan suma penumpang berjaya memakai tali pinggang keledar]

-sape sini bawah 17 tahun?
-aku
-aku

[jonih tak sodar diri da tuo....]

-kalau 17 tahun kebawah mak bapak bayarkan saman, kalau 17 tahun ke atas sendiri kena bayar.
-mak ayah xde kat sini, driver la bayarkan :)
-eh ape pulak...

[masing2 ketawo.]

"Mulai dari 1 Januari 2009, sumo penumpang diwajibkan memakai tali pinggang keledar. kok tak pakai, polis boleh saman RM300 individu yang dogey bona tak pakai tali pinggang keledar tuh."

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Peluang tidak datang selalu

Budu dan Cencalok

Naza Bistari yang canggih...