Terbaik sepanjang zaman

kok dilipek sobosa kuku, kok dibontang sobosa alam,
kok hanyut dipinteh, kok tonggolam disolam,
kok datang biar nampak muko, kok poie biar nampak belakang,
kok jauh diimbau, kok dokek digamit,
seuntai salam, sejambak kato,
selamat meluncur, pembaco sumo.

Sabtu, 20 Disember 2008

Catur Bistari @ hostel


malam tadi eden men laie catur bistari. walaupon diawal permainan den mcm xdo harapan nak monang dah, tapi semua eyh berubah bilo den dapek jual kedai alat tulis dengna harga 40000!!! dan diakhir permainan eden dapek kumpul 8juta!!! seronok boto den.
men catur bistari ni bukan macam monopoli. monopoli cumo ado satu laluan ajo. tapi catur bistari ado 3 laluan! mulo2 men memang la tak biaso laie. tapi kalau da mulo men... huih... raso nak men laie... macam strategi boleh dijalankan...
yang paling aku suka ialah kita perlu cepat buat strategi bila situasi berubah... itu yang sgt2 mencabar...

ps: 10 januari 2009 ada pertandingan catur bistari peringkat kebangsaan, boleh menang kereta SAGA!

Tiada ulasan:

Peluncur Professional

sapolah den ni....

Foto saya
given name is FAARIS, nicknamed hubahuba on the net. nama diberi ialah FAARIS. di internet saya lebih senang dikenali sebagai HUBAHUBA.