Esok anda mati

eden ingin berkongsi satu mimpi yang den alami baru2 nie.

eden dijathkan hukuman mati oleh hakim. [jangan tayo sobab eyh, eden pon tak tau]
waktu perlaksanaan ialah keesokkan hari.
sobab eden akan dibunuh esok, mako den diberi kebebasan untuk berjumpa rakan2 dan menikmati keindahan dunia. lalu eden pon berjalan2 di sebuah bangunan. bayangan rakan2 timbul, tapi sebona eyh eden tak kona pon sapo2. cumo diorang ni pado den rakan.
inilah rungutan den

-aku belum puas lagi hidup dekat dunia ni. banyak lagi benda yang aku belum buat. aku masih lagi muda. kenapa aku kena mati? aku belum sempat balas jasa ibu bapa aku. banyak lagi impian aku belum tercapai.

-tapi, aku redho aku mati sekarang, sebab kalau aku sudah lebih mencintai dunia, mesti aku lagi susah nak tinggalkan dunia. mungkin aku akan terlalu taksub dengan dunia sampai tak sanggup nak tinggalkannya.

eden menangis mengenang diri den ni x laie bersedio untuk mati. solat tak cukup, ibadat sikit. layak ko masuk syurgo? den hanyo mampu menangis. den pojamkan mato. bilo den bukak semulo, eden nampak balik umah den. den terjago dari mimpi.
tongah2 kalut, den pikey balik, eden masih idop laie, xdo hukuman mati, yang ado cumo kegelapan malam.

inikah satu peringatan untuk diri?

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Peluang tidak datang selalu

Budu dan Cencalok

Naza Bistari yang canggih...