General Manager at 12 years old

apo ekau heran x nengok tajuk kek ateh nun?
agak2 ekau la, patut ko tidak budak umo 12 tahun jadi meneje?
general meneje lak tuh...
tapi realiti eh.. memang ado.
kek indonesia, sorang laki2, lobih terkona ngan namo Syeh Puji, tolah melantik isteri keduo eyh ( yang baru berumo 12 taun) , monjadi pengurus bosar bagi boborapo syarikat eyh.
den tak tau la bapo bosa syarikat Syeh Puji tu.... tapi nampak eh macam agak bosa jugak lah.. sobab dio ado pesentren eyh sondiri.
eyh ekau tahu ko pesentren tu apo? pesentren tu tompek blaja.

bilo den dongar cito Syeh Puji nie... ado boborapo persoalan timbul kek palo den...
yang pertamo, napo budak2 yang dipilih eyh.. xdo laie ko orang lain yang lobih layak?
yang keduo, apo agenda eyh, sajo nak tarik perhatian media, publisiti murahan?

jawapan eyh ese pon x tahu. poning jugak kadang2 memikir an kerenah manusio nie. nak kato kojo gilo, memang kojo gilo lah, suroh budak2 jadi general meneje. tapi kalo pikir jangko masa panjang, budak tu akan dapek lebih banyak experience pado usio yang mudo. bukan takat experience meniago yo, experience lain pon sekali (paham2 yo la... kok tak paham poie balik ngaji muqaddam). dan corak hidup eyh mungkin x samo soporti kanak2 lain disekitar indonesia tuh.

ha ni la gambar pasangan bahagio tuh...


itulah, setiap sesuatu tu ado baik buruk eyh, tapi kito tengok lah kosan eyh lobih pado buruk ko baik, kito nilai sendiri.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Tips Catur Bistari

Pasar Malam

Kuala Pilah = Nasi Lemak, Gulai Kuning, Gula Enau dan Rojak Mee